Până în 2020 UBER va transporta oamenii cu „mașini zburătoare” realizate cu ajutorul mai multor companii de aviație generală

Anul acesta, Silicon Valley a găzduit împreună cu gigantul Uber Sumitul Uber’s Elevate, în cadrul căruia s-a discutat despre faptul că până in 2020, mașini care vor zbura, vor fi gata pentru transporta masele de oameni.

Companiile care fac parte din segmentula aviației generale și-au anunțat parteneriatele cu Uber la aceeași conferință, Summit-ul Uber’s Elevate, un eveniment care a avut lectori și conferențiari care au dezbătut și decis cine va fi responsabil cu implementarea regulamentului și cercetărilor care vor deschide calea pentru un nou viitor al spațiului aerian, cu diverse tipuri de vehicule aeriene, autonome, cu sau fără pilot.

Uber a publicat un document în octombrie, detaliind viziunea companiei de a zbura masele de oameni în vehicule mici, electrice. În data de 25 și 26 aprilie, Summit-ul de la Dallas s-a axat pe viziunea lui Uber, împreună cu conceptele dezvoltate de producătorii de aeronave și tehnologiile conexe.

Declarația lui Uber privind debutul „mașinilor zburătoare” până în 2020, construirea primelor patru „vertiporturi” (o instalație multi-pad pentru avioane VTOL) în Dallas și oferirea primului serviciu UberAir în 2023, a atras atenția mass-mediei, prin provocările de reglementare pe care compania tehnologică trebuie să le depășească.

Totuși, entuziasmul multor constructori din segmentul general aviation a fost palpabil, arătat printr-o serie de anunțuri făcute în timpul conferinței. Carter Aviation Technologies din Wichita Falls, Texas, care a dezvoltat CarterCopter-ul de mai mulți ani, a anunțat un parteneriat cu compania Mooney International pentru a dezvolta o aeronavă VTOL, cu patru până la șase locuri pentru a fi utilizat în sistemul Uber, CEO-ul Jay Carter Jr. fiind printre lectorii prezenți la eveniment. El a spus într-un comunicat de presă că așteaptă cu nerăbdare să lucreze cu compania Mooney.

Împreună cu Bell Helicopter, Pipistrel și Embraer, Aurora Flight Sciences a anunțat, de asemenea, parteneriate cu Uber; Aurora este echipat cu mijloace multimedia și vizuale, dezvăluind design-urile conceptuale și un prototip a propriei sale aeronave electrice VTOL la același summit. Un videoclip publicat pe 25 aprilie, care arăta conceptul lui Aurora eVTOL în acțiune, a fost vizualizat de aproape 50.000 de ori până în 27 aprilie. Aurora l-a citat pe Mark Moore, un fost om de știință de la NASA, care este acum directorul de inginerie la Uber, într-un comunicat de presă din 25 aprilie:

„Uber face un mare pas înainte către prima rețea VTOL din lume și parteneriatul nostru cu Aurora Flight Sciences ne va ajuta să ne ridicăm de pe pământ”, a spus Moore în comunicatul Aurora. „Rețeaua Elevate VTOL va contribui la îmbunătățirea mobilității urbane în întreaga lume și va transforma modul în care călătorim”.

Uber s-a extins deja în patru locații din jurul Dallasului pentru lansare și aterizare, și se așteaptă să înceapă dezvoltarea din 2018. Compania a detaliat la summit o viziune tentantă de a transforma două ore de mers cu mașina din San Jose, California, la San Francisco’s Marina District într-un zbor de numai 15 minute, la un preț de 1,32 $ pe milă / pasager.

Bryant Walker Smith, un cercetător al tehnologiei transportului la Stanford Law School, a declarat pentru The Mercury News că Uber va trebui să fie sigur că va lua în calcul costurile piloților, precum și costurile de întreținere, care ar putea fi mult mai mari decât previziunea Uber anticipată de către antreprenori, și că societatea poate necesita o abordare diferită către FAA.

„Este calea FAA, sau nici o altă cale,” a declarat Smith pentru aceeași publicație

 

 

Lasă un răspuns