Lipsa de piloți este reală, iar acum este momentul perfect pentru a urma o carieră de pilot profesionist

În mod evident, companiile aeriene suferă de pe urma efectelor deficitului de piloți, deoarece se confruntă nu numai cu o lipsă de persoane calificate care aplică pentru posturi, ci și cu previziuni care arată că va fi nevoie de foarte multe angajări la marile companii aeriene, ceea ce înseamnă că acestea se pot bate pentru piloții deja angajati. Pentru aviatorii tineri sau pentru tinerii care îsi încep cariera profesională  înseamnă că acum este unul dintre cele mai bune momente din istoria industriei de a urma calea spre ce ar trebui să ofere un salariu  foarte bun și șansa de a acumula experiență si de a avansa în carieră.

În ziua de azi, multe companii aeriene regionale oferă un salariu aproape dublu la angajare, începând cu salarii de la 60.000 de dolari pentru primii ofițeri si unele linii aerene oferă chiar și bonusuri extra la semnarea contractului care pot adauga încă 20.000 de dolari la salariul de entry level.

De ce se întâmplă toate acestea? Sunt în principal 3 motive in SUA spre exemplu. Când cei din Congresul SUA au marit vârsta de pensionare de la 60 ani la 65 ani, oar au amanat criza de piloți pe care o vedem în zileel noastre. Pentru ca acum au începul să se pensioneze piloții baby boomer în numar foarte mare,piloții mai tineri le ocupa pozițiile de senior. Capitanii de la liniile aeriene regionale se muta de pe locul din stânga al jet-urilor mici pe locul din dreapta al avioanelor mai mari Boeing sau Airbus.

Un alt factor care afectează industria este cerința ca piloții companiilor aeriene să dețină mai degrabă un certificat ATP decât o licență comercială, care necesită 1500 de ore de zbor înainte de a putea pilota la o companie de transport aerian. Al treilea motiv primar pentru lipsa actuală este creșterea mondială a călătoriilor aeriene comerciale, care a explodat. Boeing’s 2016 Pilot & Technician Outlook preconizează o nevoie de 617.000 de piloți noi în întreaga lume, în următoarele două decenii, Asia-Pacific solicitând cel mai mult, până la 248.000 de piloți.

Așa cum ați putea ghici, lipsa de piloți afectează, de asemenea, antrenamentele de zbor. Pe măsură instructorii de zbor înregistrează timpul necesar pentru a fi angajați la companii aeriene regionale, studenții continuă să vină pentru a începe călătoria lor către o carieră de pilot. Multe școli de zbor au oprit închirierea de avioane către piloții aviației generale, deoarece flotele lor sunt foarte ocupate.

Va veni un moment în care chiar și cele mai mari companii aeriene se vor uita la fluxul viitorilor piloți și se vor întreaba dacă tinerii vor fi totuși atrași de o carieră în aviație. Zeci de mii de piloți de companii aeriene ajung la punctul de pensionare, definit, aproximativ, la vârsta de 55-64 de ani.

Cu toate acestea, rămâne totuși un grup care beneficiază foarte mult de lipsa de piloți și aceștia sunt piloții înșiși. Căpitanii care zboară aeronave mari, la cele mai mari companii aeriene câștigă peste 200.000 de dolari pe an. Acum poate fi ultima șansă pentru piloții tineri, care vor veni, să profite de o astfel de piață favorabilă a locurilor de muncă.

Tot din cauza lipsei actuale de piloți, pe viitor există posibilitatea ca Boeing și Airbus să treacă de la echipajele cu doi piloți la cele cu un singur pilot.

Alt motiv pentru care există această problemă actuală, este că școala de zbor este destul de scumpă în zilele noastre și încă mai vedem că trei sferturi dintre piloții cursanți părăsesc totuși școlile de zbor, înainte de a-și câștiga certificatul privat.

Lasă un răspuns