Folosirea inteligenței artificale pentru evaluarea creditului de risc. ING a colaborat cu Google si Pwc pentru a dezvolta un sistem de avertizare rapidă (EWS).

Alături de blockchain, inteligența artificială (IA) este ” super copilul” blocului tehnologic. Industria serviciilor financiare dorește in special să culeagă beneficiile inteligenței artificiale, iar ING nu este strain față de acest aspect.

Este esențial pentru fiecare instituție de creditare să-și păstreze aderen’a asupra tsunami-ului de date care pot influența creditul debitorilor. Lucrand cu Google si PwC, ING Bank a dezvoltat un sistem digital de avertizare pentru riscul de credit pentru multinationale, autoritati publice si institutii financiare. „Am avut o dovadă a conceptului în doar douăsprezece săptămâni”.

Proaspăt doritori de a procesa cerințele clienților mai repede ca niciodata, folosind  analiza predictivă în tranzacționarea obligațiunilor și colaborând cu Google pe  asistenții vocali digitali , ING pune inteligența artificială în activitatea pentru gestionare a riscurilor. Am colaborat cu Google și PwC pentru a dezvolta un sistem de avertizare timpurie (EWS) care să ajute analiștii creditelor de risc să ia decizii mai rapide și mai informate „, potrivit comunicatului de presă .

EWS este o aplicație bazată pe IA care colectează și analizează cantități mari de date pentru a identifica dacă clienții sunt expuși riscurilor potențiale, o sarcină efectuată manual de către analiștii de risc.

„Viteza este esențială în gestionarea creditului de risc. Cu cât identificăm mai devreme riscul, cu atât mai rapid și mai bine putem sa-i ajutam pe clienți pentru a preveni pierderile „, a declarat Anand Autar, lider de proiect la ING. „Prin învățarea automată, EWS scanează informații financiare și nefinanciare, cum ar fi știri din întreaga lume”.

Analiștii de risc își stabilesc propriile criterii de avertizare. De exemplu, prețul acțiunilor unui client scade cu mai mult de un procent prestabilit sau acoperirea media a unui client este negativă pe baza analizei de sentiment.

Procesând până la 80.000 de articole în fiecare zi, EWS este alimentat în timp real de date de la Refinitiv (fostul Thomson Reuters) și de știri din surse publice. Utilizează serviciile Google de prelucrare a limbajului natural și servicii de traducere pentru articole publicate în mass-media locale.

Sistemul învață din experiență, astfel încât în ​​timp va deveni mai bun la identificarea analizei de sentiment a  știrilor și evoluțiilor de pe piață”, a declarat Görkem Köseoğlu, șeful IA și Robotics la ING.

ING își propune să adauge capabilități predictive aplicației în viitorul apropiat.

„Această ambiție necesită perfecționarea algoritmilor și vom ajunge acolo”, a spus Görkem. „Clienții se așteaptă la capacități predictive mai mari în produsele și serviciile lor, astfel este important pentru noi de a satisface cererea clienților nostri. „.

Lasă un răspuns