“O noua reglementare a Comisiei Europene cu efecte extinse”

PRIA Registered Trademarks – Iulia Burbea-Milescu

iulia.2016 Iulia Burbea-Milescu
Avocat Partener, Consilier in Proprietate Industriala, SCA Milcev Burbea
“O noua reglementare a Comisiei Europene cu efecte extinse”

 

Articolul 40 din noua reglementare europeana, spune ca produsele si serviciile sa fie clar delimitate.
Potrivit noii reglementari, atunci cand depunem la intregistrare o marca europeana si desemnam titlul clasificarii, nu vom avea protectie pe intreaga clasificare, in ordine alfabetica pe toate produsele din clasa respectiva, ci doar pe acelea care rezulta din titlul clasei.
Atentie! Intinderea protectiei oferia de marca, potrivit principiului specialitatii care se aplica in aceasta materie, este data tocmai de aceasta desemnare a listei de produse si servicii pe care o intocmim atunci cand protejam marca respectiva.
De exemplu: clasa 35-servicii de comercializare (publicitate, conducerea si administrarea afacerilor, lucrari de birou) este una dintre clasele pe care majoritatea titularilor de drept o solicita la inregistrare. Anterior, exista protectie pe cateva sute de servicii precum auditari, contabilitate, anchete de afaceri, investigatii de afaceri, prognoze economice, analiza pretului etc. Potrivit noii reglementari, se acorda protectie strict pe interpretarea literara a titlui clasei. Ca urmare, beneficiarii nu vor avea protectie daca nu vor desemna aceste tipuri de servicii.
Procesul de depunere a unei marci comunitare este mult mai complicat decat inainte daca dorim sa avem o protectie larga. Aceasta intrucat solicitarea va trebui sa cuprinda o serie de anexe in care sunt prezentate produse si servicii.
In fapt , problematica nu este atat de grava precum pare.
Titularii de multe ori nu au nevoie de protectie atat de larga precum isi doresc initial si solicita un numar redus de clase. De exemplu, solicita doar clasa 35 si clasa 3. Dar tocmai aici este problema! Costurile sunt suplimentare doar daca se vor limita la doua sau trei clase. Din practica noastra, am observat ca titularii, orice tip de produse ar comercializa, depun cel mai des solicitari pentru clasa de servicii 35. Comercializeaza detergent- depun cerere pentru clasele 3 si 35. Comercializeaza mezeluri- solicita la inregistrare clasa 29 si clasa 35 si asa mai departe. Trebuie avut insa in vedere faptul ca, aceasta clasa 35, nu protejeaza comercializarea propriilor produse ci serviciile de comercializare in general si de pubicitate efectuate pentru terti. De clasa 35 au nevoie doar micii si marii retaileri, agentiile de publicitate etc.
Sa presupunem ca un potential jucator este nevoit sa se restranga sau sa depuna soliciare pentru o marca comunitara, pe toata clasa. In acest caz procesul pe care va trebui sa-l parcurgava fi destul de dificil. Daca detine, de exemplu, 7 clase de produse pentru care i se solicita sa depuna toate produsele si serviciile din clasificarea respectiva, ajunge sa aiba in jur de 100 de pagini in anexa. Ceea ce este de nedorit, si ineficient, pentru ca legislatia in aceasta materie ajuta titularul sa aiba protectie, nu numai pe produsul pe care el il utilizeaza, respectiv marca, ci pe o arie destul de larga de produse similare cu produsul pe care il utilizeaza.

Lasă un răspuns