Oana COCIAȘU, Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One, a participat la conferința despre Publicitatea Medicamentelor, Suplimentelor Alimentare și Dispozitivelor Medicale în Republica Moldova

PRIAevents a organizat PRIMA conferința despre Publicitatea Medicamentelor, Suplimentelor Alimentare și Dispozitivelor Medicale în Republica Moldova în data de 23 martie 2021, bucurându-se de atenție deosebită din partea comunității farmaceutice (medicamente, suplimente alimentare si dispositive medicale), a asociațiilor de pacienți, farmaciștilor și lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, producătorilor și importatorilor, dar și a spitalelor private, producătorilor și importatorilor de produse dermatocosmetice, consultanților și mass-mediei.

Am acordat atenție temelor actuale și astfel, am dezbătut despre medicamente, suplimentele alimentare, dispozitivele medicale și vaccinurile disponibile și despre cele care sunt în proces de testare sau lansare, dar și despre publicitatea acestora. Bineînțeles, am inclus în dezbatere și teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, alături de toți cei implicați, precum: cum ar putea fi îmbunătățite cadrele legislative (legi, norme, directive) referitoare la publicitatea medicamentelor și dispozitive medicale, dar si a suplimentelor alimentare, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice si al distribuitorilor, reglementarea publicității dermatocosmeticelor, despre publicitatea înselătoare pentru medicamente sau suplimente alimentare sau dermatocosmetice.

În cadrul acestei ediții, am avut în vizor și studii de caz, exemple despre reclama la medicamente(OTC), suplimente alimentare, dispozitive medicale și dermatocosmetice, mai ales la radio și televiziune, dar si mai nou, in online. Cum ar trebui să arate reglementările în acest domeniu, pentru protejarea pacienților și utilizarea în siguranță a medicamentelor? Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare țară, dar este guvernată de aceleași principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic și la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranță a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislația în vigoare. Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile; de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

LECTORII care au participat sunt :Tatiana ZATÎC – Secretar de Stat, Ministerul Sănătății Muncii și Protecției Sociale; Lina GUDIMA – Șeful secției Farmacovigilență și studii Clinice, Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale;Ala URSU-ANTOCI – Președinte, Consiliul Audiovizualului; Marina ZANOGA – Asociat Senior, ACI Partners; Oana COCIAȘU – Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One; Viorica ZANOSIEV – Director, APIM (Asociația pentru susținerea producătorilor internaționali de medicamente din Moldova); Cornelia GORINCIOI – Dr. în drept Șef Secție Concurență Neloială, Consiliul Concurenței Republica Moldova și Vasile ODOBESCU-Medic igenist, Direcția Protecția Sănătății Publice, Agenția Națională pnetru Sănătate Publică din Republica Molodva. MODERATORUL evenimentului a fost Raluca VOIVOZEANU-CEO PRIA Conferences.

Oana COCIAȘU, Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One, a mărturisit: „RAC s-a adaptat din mers, am fost foarte flexibili și am navigat impreuna cu membrii nostri pe ape senine până la finalul anului. Consumul mare de TV și online din pandemie a adus după sine și o expunere foarte mare la publicitate. Odată cu pandemie, a venit și un alt musafir nepoftit peste noi – Infodemia. Aceasta a condus la multe  derapaje dpdv. al onestității, eticii, transparenței sau al publicității înșelătoare.  RAC este singurul organism de autoreglementare în publicitate recunoscut de CNA si in baza acestui parteneriat ne desfășurăm cu succes activitatea. Cam în 96% din cazuri, deciziile RAC coincid cu cele ale CNA. Ne raportăm ca organism de auroreglemnetare la Codul de Practică în Publicitate, unde am introdus articole de specialitate și clarificări referitoare la publicitatea pentru sănătate. (…)”

Aceasta a continuat:„Nu ne ocupăm doar de partea de prevenție (prin Copy Advice, seminarii si evenimente de informare), ci și de cea de diagnostic și tratament, deoarece oricine poate sesiza RAC privind o comunicare comercială, pe orice suport.  (…)Pandemia a adus o scădere cu 2,7% a net Media Market din cauza situației economice particulare. Ulterior, am ajuns pe plus, dar tot nu am atins nivelul anului pre-pandemic 2019.(…)Din păcate suntem un popor naiv, iar toată partea de fake news și infodemia au condus la o explozie de scenarii și de conspirații care au făcut doar rău întregului ecosistem. (…)Vaccinarea anti-COVID este cea mai amplă campanie de sanatate publica din istorie; datorita ei, speram la o revenire economică, la reluarea evenimentelor si la cresterea investitiei in marketing si publicitate. Pandemia a scos la suprafață  importanta autocontrolului si autoreglementarii  în publicitate, cât și a educării publicului și a advertiserilor; Si, pentru ca numai impreuna putem reusi, RAC sta la dispozitia colegilor din Rep. Moldova cu orice sfat, informatie si ajutor in nasterea unei asociatii similare si in tara Dvs.”

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents își concentrează atenția asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât și pentru pacienți, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv și detaliat prezentate.

În cadrul acestei conferinte, ați avut ocazia să îi întâlniți pe cei mai importanți oameni din domeniu, să participați la un eveniment interactiv, deosebit, astfel încât la finalul evenimentului să avem trasate idei, soluții și propuneri. De la acest eveniment nu au lipsit reprezentanți ai companiilor farmaceutice, ai celor care produc dispozitive medicale, suplimente alimentare, asociații ale pacienților, medici, farmaciști și asociații ale acestora, companii din zona de consultanță juridică, publicitate, audit, presă, reprezentanți din spitale de stat și private și reprezentanți ai autorităților.

Evenimentul face parte din seria conferințelor organizate de PRIAevents în Repubica Moldova, care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass-mediei.

Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei, și mai ales pentru healthcare.

                                                                                                                   

 

 

 

Lasă un răspuns