Oana COCIAȘU – Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One participă la Pria Medicine Publicity Republica Moldova in 23 martie 2021

PRIAevents, în parteneriat cu ACI Partners, și cu sprijinul AMDM și al Consiliului Audiovizualului, organizează PRIMA conferința despre Publicitatea Medicamentelor, Suplimentelor Alimentare și Dispozitivelor Medicale în Republica Moldova în data de 23 martie 2021,  bucurându-se de atenție deosebită din partea comunității farmaceutice (medicamente, suplimente alimentare si dispozitive medicale), a asociațiilor de pacienți, farmaciștilor și lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, producătorilor și importatorilor, dar și a spitalelor private, producătorilor și importatorilor de produse dermatocosmetice, consultanților și mass-mediei.

Suntem onorați că D-na Oana COCIAȘU – Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One a acceptat invitația noastră de a participa la conferința Pria Medicine Publicity Republica Moldova in 23 martie 2021, online de la 11,00.

Vom acorda atenție temelor actuale și astfel, vom dezbate despre medicamente, suplimentele alimentare, dispozitivele medicale și vaccinurile disponibile și despre cele care sunt în proces de testare sau lansare, dar și despre publicitatea acestora.

Bineînțeles, vom include în dezbatere și teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, alături de toți cei implicați, precum:  cum ar putea fi îmbunătățite cadrele legislative (legi, norme, directive) referitoare la publicitatea medicamentelor și dispozitive medicale, dar si a suplimentelor alimentare, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice si al distribuitorilor, reglementarea publicității dermatocosmeticelor, despre publicitatea înșelătoare pentru medicamente sau suplimente alimentare sau dermatocostetice. De asemenea, rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale vor ocupa un rol important în cadrul acestui eveniment.

Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, dispozitive medicale și suplimente alimentare sunt extrem de importante, de aceea, organizăm aceasta dezbatere pentru a  aduce în evidență noi reglementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a-i informa cât mai bine pe toți cei implicați și interesați.

În cadrul acestei ediții, avem în vizor și studii de caz, exemple despre reclama la medicamente (OTC), suplimente alimentare, dispozitive medicale si dermatocosmetice, mai ales la radio și televiziune, dar si mai nou, in online.

Cum ar trebui sa arate reglementările în acest domeniu, pentru protejarea pacienților și utilizarea în siguranță a medicamentelor?

Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare țară, dar este guvernată de aceleași principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic și la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranță a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislația în vigoare.

Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile;  de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

 

AGENDA

11.00 – 11.15  –  Start conferința online

11,15 – 13,00 Masă Rotundă  online – Cum ar putea fi îmbunătățite cadrele legislative (legi, norme, directive) referitoare la publicitatea medicamentelor și dispozitive medicale, dar si a suplimentelor alimentare

Temele puse în dezbatere:

  • Ce prevede legislația Republicii Moldova publicității la medicamente și dispozitive medicale
  • Medicamentele, suplimentele alimentare, dispozitivele medicale și vaccinurile disponibile – ce reguli au fost impuse pentru acestea?
  • Publicitatea suplimentelor alimentare
  • Codurile de conduită respectate de industria farmaceutică
  • Rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale
  • Care este rolul AMDM? Dar al Consiliului audiovizualullui?
  • Publicitatea comparativă, publicitatea înșelătoare și cea subliminală; Cât de periculoasă poate fi? Cum este pedepsită? Unde se pot face sesizări?
  • Concurență neloială și cartel în industria healthcare
  • Care sunt criteriile pe care AMDM le folosește pentru a aproba reclamele TV și radio la medicamentele care se pot cumpăra fără prescripție medicală?
  • Publicitatea în farmacii. Publicitatea în spitale și clinici private? Cum este acesta reglementată. Ce cod etic adoptă acestea?
  • Cum este reglementată publicitatea la TV, radio și online pentru farmacii și pentru spitale si clinici private?
  • Publicitatea pentru dermatocosmetice la TV, online și în farmacii. Cum este reglementată acesta? Dar prin recomandarea medicilor?
  • Publicitatea comparativă, publicitatea înşelătoare și cea subliminală; Cât de periculoasă poate fi? Cum este pedepsită? Unde se pot face sesizări?
  • Concurență neloială și cartel în industria healthcare
  • Activitățile de promovare şi de publicitate destinate nu numai medicilor, ci şi tuturor celorlalți profesioniști din domeniul sănătății
  • Se prevăd modificări pentru 2021?

Lectorii care au confirmat:                                                                                    

Tatiana ZATÎC – Secretar de Stat, Ministerul Sănătății Muncii și Protecției Sociale

Lina GUDIMA – Șeful secției Farmacovigilență și studii Clinice, Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale

Marina ZANOGA – Asociat Senior, ACI Partners

Ala Ursu-Antoci – Președinte, Consiliul Audiovizualului

Cornelia GORINCIOI – Dr. în drept Șef Secție Concurență Neloială, Consiliul Concurenței Republica Moldova

Viorica ZANOSIEV Președinte, APIM (Asociația pentru susținerea producătorilor internaționali de medicamente din Moldova)

Oana COCIAȘU – Președinte, Consiliul Roman de Publicitate (RAC) si Managing Partner, Medic One

Iurie PÎNZARU – Reprezentant, Agenția Națională pentru Sănătate Publică Republica Moldova

                                                                                                                   

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents își concentrează atenția asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât și pentru pacienți, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv și detaliat prezentate.

În cadrul acestei conferinte, veți avea ocazia să îi întâlniți pe cei mai importanți oameni din domeniu, să participați la un eveniment interactiv, deosebit, astfel încât la finalul evenimentului să avem trasate idei, soluții și propuneri.

De la acest eveniment nu vor lipsi reprezentanți ai companiilor farmaceutice, ai celor care produc dispozitive medicale, suplimente alimentare, asociații ale pacienților, medici, farmaciști și asociații ale acestora, companii din zona de consultanță juridică, publicitate, audit, presă, reprezentanți din spitale de stat și private și reprezentanți ai autorităților.

Pria Medicine Publicity Republica Moldova face parte din seria conferințelor organizate de PRIAevents în Republica Moldova, care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass – mediei.

Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei, și mai ales pentru healthcare.

 

 

Lasă un răspuns