Publicitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, reglementarea publicității suplimentelor alimentare si a dermato-cosmeticelor – iata cateva dintre subiectele dezbatute azi la conferinta PRIA Drugs and Medicine Publicity

PRIAevents, a organizat conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity, aflată deja la ediția a 5-a, aniversară, în data de 27 ianuarie 2020,  bucurându-se de o atenție deosebită din partea comunității farma, asociatiilor de pacienți, farmaciștilor și lanțurilor farmaceutice, distribuitorilor, dar și a spitalelor private, producătorilor și importatorilor de produse dermato-cosmetice, consultanților și  mass-mediei. Este un eveniment cu traditie, unic prin faptul ca a fost primul care a abordat  aceste teme foarte importante încă de acum 5 ani.

Evenimentul a avut loc la ARCUB, în strada Lipscani 84-90, începând cu ora 9,30.

Fiind ediție aniversară, am acordat diplome pentru recunoașterea meritelor celor ce au avut o preocupare deosebită pentru respectarea unor principii sănătoase privind publicitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale, precum și a suplimentelor alimentare și a dermato-cosmeticelor :

Conf. Dr. Diana PĂUN – Consilier Prezidențial, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială

Laszlo ATTILA – Președinte, Comisia pentru Sănătate, Senatul României

Dr. Oana COCIAȘU – Președinte RAC si Managing Partner Medic One

Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP – Secretar General, PRISA

Monica GUBERNAT Președinte, CNA

Anca CRUPARIU – Consilier Onorific pe probleme de comunicare si relații publice, ANMDM

Conf. Dr. Carmen ORBAN – Manager, Spitalul Monza

Diana MEREU – Director Executiv, RASCI

Radu GĂNESCU – Președinte, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România

Ioana ANESCU – Director Executiv, IAB România

În cadrul conferinței, au fost dezbătute impreuna cu toți cei implicați teme actuale de interes pentru sistemul sanitar: legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită pentru industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice, reglementarea publicității suplimentelor alimentare, reglementarea publicității dermato-cosmeticelor. Au fost exprimate puncte de vedere importante asupra rolului pe care-l joaca atat mass-media in ansamblul ei, cat și comunicarea digitala/ online sau pe retelele sociale

Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, dispozitive medicale sau suplimente alimentare, sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm aceasta dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi reglementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a-i informa cât mai bine pe toți cei implicați și interesați.

Și anul acesta am acordat o atenție deosebită temelor legate de conduita etică în industria farmaceutică sau a sistemului sanitar, fie ca vorbim de medici, pacienți, manageri de spitale sau autorități.

 

În cadrul acestei a 5-a ediții, am avut în vizor și studii de caz, exemple despre excesul de reclamă la medicamente, suplimente alimentare, dispozitive medicale și dermato-cosmetice, mai ales la radio şi televiziune, care a condus la reacţii ale autorităţilor, organizaţiilor profesionale şi reprezentanţilor pacienţilor care cer reglementări stricte ale publicităţii în acest domeniu, pentru protejarea pacienţilor şi utilizarea în siguranţă a medicamentelor.

Românii vizionează într-un an extrem de multe reclame la medicamente (OTC-uri), suplimente alimentare și dispozitive medicale. În condițiile acestei avalanşe de reclame, promovarea medicamentelor trebuie să fie reglementată în mod adecvat, să fie echilibrată şi susţinută în mod corespunzător de surse de informaţii complete şi validate ştiinţific. In acelaşi timp,  trebuie să fie bine înţeleasă influenţa acestei promovari asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor şi costurilor, așa cum susțin reprezentanți ai pacien­ților, dar și autoritățile.

Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare ţară, dar este guvernată de aceleaşi principii. Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile;  de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

Scopul evenimentului este acela de a încuraja publicitatea şi promovarea medicamentelor în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru asigurarea utilizarii în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

Conform Consiliului Român Pentru Publicitate (RAC), Suprematia TV în publicitatea la medicamente în România și-a spus primul cuvânt mai “apăsat” in 2004; evoluția spectaculoasă a GRPurilor a atins apogeul după 2014 însca, conducand la un record greu de crezut: aceasta industrie a fost top spender/ Nr. 1 în Publicitate în 2016 (la egalitate cu telecom) si apoi detasat in 2017, 2018, 2019.

 

De asemenea, în cadrul evenimentului am aflat de la d-na Dr. Oana Cociașu, Președinte RAC/Managing Partner Medic One si prin amabilitatea agentiei de media Initiative, cateva statistici interesante legate de consumul de media pe categorii de produse: 

 

De asemenea, din aceeasi prezentare, am mai aflat că în 2019, consumul de media digitală a crescut cu 17% vs. 2018  – €99.1 Mio, iar pentru 2020, se estimează o creștere cu 16% până la € 114.5 Mio, Google & Facebook consolidându-și poziția de lideri.

 

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity , au fost scoase în evidentă urmatoarele aspecte:

  • Majoritatea românilor se informează online din surse neautorizate și neverificate (forumuri, bloguri, etc) – sursa: studiul Medic One & iSense, 2017
  • Astfel, s-a pus accentul pe necesitatea creării unor mecanisme de verificare automată a informației și reclamelor online a produselor pharma, deoarece altfel este foarte greu să se verifice intreg continutul de pe online
  • De asemenea, lectorii au atras atenția că ar fi extrem de bine venite campaniile de educare privind necesitatea informării corecte și din surse avizate în cazul auto-medicației (fie că vorbim despre medicamente OTC, suplimente alimentare sau dispozitive medicale), pentru o alegere informată și în cunostință de cauză asupra sursei produselor respective și a corectitudinii publicității acestora

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents îşi concentrează atenţia asupra organizării evenimentelor în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât şi pentru pacienţi, și pentru industria de sănătate, sunt obiectiv şi detaliat prezentate.

În cadrul PRIA Drugs and Medicine Publicity participanții au avut avea ocazia să îi întâlnească pe cei mai importanți oameni din domeniu, să participe la un eveniment interactiv, deosebit, astfel încât la finalul evenimentului să avem trasate idei, soluții și propuneri.

PRIA Drugs and Medicine Publicity face parte din seria conferinţelor organizate de PRIAevents  care aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass-mediei.

Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei, și mai ales pentru healthcare.

Mai multe detalii despre agenda evenimentului PRIA Drugs and Medicine Publicity  puteți găsi pe https://priaevents.ro/pria-medicine-publicity-2020/.

 

Lasă un răspuns