RUCODEM este partener al Pria Consumer Protection Conference-7 noiembrie 2023

PRIAevents, organizează Pria Consumer Protection Conference în 7 noiembrie 2023, începând cu ora 9,30, un eveniment unic, de amploare deosebită, care aduce la masa discuțiilor reprezentanții ai Comisiei Europene, ANPC, Consiliul Concurenței, ai mediului de business, asociațiilor și altor părți implicate.

Suntem onorați că RUCODEM este partener al Pria Consumer Protection Conference-7 noiembrie 2023.

Pentru înregistrare, vă rugăm completați formularul online, aici:  https://priaevents.ro/inregistrare-consumer-protection/.

Este important ca organizațiile naționale de protecție a consumatorilor să fie implicate în procesul de elaborare a politicilor UE, pentru a dispune de acte legislative de mai bună calitate și mai eficiente în acest domeniu.

Aceste organizații au rolul de a se asigura că în UE consumatorii sunt bine informați cuprivire la drepturile lor și că sunt în măsură să și le exercite. De asemenea, îi reprezintă pe consumatorii europeni în elaborarea legislației menite să îi protejeze.

Așadar, Autoritățile pentru Potecția Consumatorului din tările UE și implicit din România, au facut schimbări în acest sens în ulima vreme.

Protecția Consumatorului trebuie să fie un mecanism vital inclusiv pentru economie, ANPC având un rol foarte important pentru prevenirea şi combaterea practicilor caredăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, în desfășurarea activităților de supraveghere a pieței produselor și serviciilor destinate consumatorilor; protejarea consumatorilor impotriva practicilor comerciale incorecte.

ANPC a devenit o autoritate din ce în ce mai activă în ultimii ani, astfel s-au aplicatamenzi insumând75 de milioane anul trecut până în aprilie, 115 milioane anul acesta până în aprilie. S-au încasat anul trecut 10 milioane și jumătate, anul acesta 24 de milioane.

Vom afla despre rolul companiilor și al consumatorilor în promovarea redresării economice și a rezilienței, despre piața unică mai sustenabilă pentru întreprinderi și consumatori,vom discuta despre cum este mai bien să fie implementate anumite măsurii în legislația noastră și dacă este nevoie ca să se schimbe unele deja existente,vom putea scoate in evidență importanța informariiși conștientizariiconsumatorilor români asupra beneficiilor pieței unice europene și adrepturilor care decurg din statutul de consumator European, dar si despre transpunerea Directivei Omnibus în legislaţia naţională,  abrogarea Directivei 2002/65/CE, modernizarea și apoi introducerea articolelor încă relevante (dreptul la informare precontractuală și dreptul de retragere) în Directiva 2011/83/UE (Directiva privind drepturile consumatorilor), extinderea aplicării anumitor norme ale Directivei 2011/83/UE la serviciile financiare de consum contractate la distanță și introducerea unor dispoziții noi specifice pentru a asigura echitatea online atunci când consumatorii contractează servicii financiare online,  directiva 2005/29/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piața internă față de consumatoriși nu numai.

Autoritatea eficientizează activitatea statului în materie de protecţie directă şi indirectă aconsumatorilor prin cercetarea pieţei, informarea şi educarea consumatorilor şi întărireacapacităţii decizionale.

Astfel, pentru protecția eficientă a consumatorilor, este esențial ca cele trei părți –consumatorii, medul de businessși autoritățile–să aibă interese în asigurarea respectării drepturilor consumatorilor.

În cadrul acestui eveniment, vom discuta despre cele mai recente schimbări legislative, ordine, măsuri ți regulamente privind protecția consumatorului și despre modul în care mediul de business a asimilat toate aceste schimbări, despre ce trebuie să țtie pentru a putea respecta reglementările în vigoare și pentru a avea o bună etică în afaceri ar trebui să plaseze clientul ca unul dintre cei mai importanți factori și astfel, să ii acorde toate beneficiile pe care le merita. Astfel, reputația businessului este pastrată, dar sunt evitate si pierderile financiare în urma amenzilor sau altor măsuri pe care Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor le poate aplica.

AGENDA

9,30-10,00 –Inregistrarea participantilor și welcome coffee

10,00-12,45 –Panel interactiv–Protecția Consumatorului și etica de business

Temele în dezbatere:

Rolul ANPC și măsurile pe care le pregătește

Etica de business a companiilor din românia în cee aceprivește protecția consumatorului

Rolul cosnultanților juridici

Rolul companiilorși al consumatorilor în promovarea redresării economice și a rezilienței

Piața unică mai sustenabilă pentru întreprinderi și consumatori

Cum este mai binesă fie implementate anumite măsurii în legislația noastră și dacă este nevoie ca să se schimbe unele deja existente?

Importanța informarii și conștientizarii consumatorilor români asupra beneficiilor pieței unice europene și adrepturilor care decurg din statutul de consumator European

Transpunerea Directivei Omnibus în legislaţia naţională

Actul normativ național de transpunere a Directivei 2161/2019 demodificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului şi a Directivelor 98/6/CE, 2005/29/CE şi 2011/83/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii în materie de protecţie a consumatorilor şi modernizarea acestor norme

Abrogarea Directivei 2002/65/CE, modernizarea și apoi introducerea articolelor încă relevante (dreptul la informare precontractuală și dreptul de retragere) în Directiva 2011/83/UE (Directiva privind drepturile consumatorilor), extinderea aplicării anumitor norme ale Directivei 2011/83/UE la serviciile financiare de consum contractate la distanță și introducerea unor dispoziții noi specifice pentru a asigura echitatea online atunci când consumatorii contractează servicii financiare online

Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piața internă față de consumatori

Cazierul commercial, utilizarea pe scară largă a semnăturii electronice, a corespondenţei pe mail, comandamente de iarna, comandamente și alte instrumenteale ANPC

Câte acțiuni de controlau fost derulate de ANPC in 2022? Dar pana acum in 2023? In ce sectoare de business sunt mai multe probleme? De undes-auprimit mai multe sesizări?

Cum se fac controalele de către reprezentanții ANPC? Cand anume?

Când se aplică amenzile și care este quantumul acestora?

Oprirea definitivă a produselor neconforme,oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor, averitsmente , propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, propunerea închiderii temporare pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, precum şi propunerea închiderii definitivesunt o parte dintre instrumentele ANPC, care este sfatul consultanților juridici, ce trebuie săștieși să îndeplineascăcompaniile ca să nu se ajungă la toate acestea/.

Ce alte abateri mai pot fi constatate?

Ce anume ar trebui sa aiba in vedere companiile când alcătuiesc contractele? Cand stabilesc politicile de returnare a produselor?

Protectia consumatorului si sistemul bancar /Protectia consumatorului si retailul/Protectia consumatorului si sectorul healthcare

Protectia consumatorului in alte domenii cheie precum: auto, constructii si real estate, servicii, food, online shopping și nu numai

Încălcarea la scară largă a normelor UE privind protecția consumatorilor poate însemna, pentru o companie, o amendă de 4% din cifra de afaceri anuală.Cum au fost aplicate amenzile în România in ultimul an?

Regulamentul UE privind cooperarea dintre autoritățile naționale însărcinate să asigure

respectarea legislației în materie de protecție a consumatorului

Directiva privind acțiunileîn reprezentare pentru protecția intereselor colective ale consumatorilor

Directiva privind practicile comerciale neloiale

Digitalizarea–aportunități noi și provocări, tranziția verde

Publicitate online și confidențialitate -provocările legate de cookie-uri

Digitalizarea și sectorul financiar – Digitalizarea și oportunitățile și riscurile digitalizării pentru consumatorii de servicii financiare,cu accent special pe vulnerabilități și pe utilizarea datelor cu caracter personal

12,45-13,15 Q&A si Concluzii

13,15-14,15 –Networking lunch

În cadrul conferinței PRIA Consumer Protection Conference2023veți beneficia de aflarea noutăților legislative în ceea ce privește protecția consumatorului, de analize la un nivel înalt și de studii de caz.

Veți avea ocazia să întâlniți cei mai importanți lectori din domeniu dar și să faceți schimb de opinii și experiență cu participanții preocupați de aceleași subiecte ca și voi, de a afla cum pot vă ajuta consultanții juridici, de a vedea care sunt opiniile asociațiilor și ale companiilor din industria dvs. Exemplele, studiile de caz și noutățile vor fi adevărate surse de învățare și dezvoltare pentru activitatea pe care o desfășurați.

PRIA Consumer Protection Conferenceface parte din seria conferințelor de succes organizate de PRIAevents în România, Republica Moldovași Bulgaria.

Cu o experiență de peste 15 ani în organizarea evenimentelor premium, echipaPRIAevents este recunoscută pentruorganizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei și pentru cele maiimportante festivități de premiere.

Pentru detalii accesați: www.priaevents.ro 

Pentru înregistrare, vă rugăm completați formularul online aici: https://priaevents.ro/inregistrare-consumer-protection/

Lasă un răspuns