Cele mai importante teme dezbătute la Conferința PRIA Influencers and Ethics in Advertising în 2 noiembrie la București

PRIAevents, în parteneriat cu Romanian Advertising Council (RAC), a organizat  Conferința Influencer Marketing and Ethics in Advertising în data de 2 noiembrie 2018 la Hotel Intercontinental, sala Fortuna, etaj 21.

Nu mai este o surpriză faptul că în peisajul actual, din ce în ce mai digital, se schimbă felul în care facem afaceri, modul în care clienții accesează informații și modul în care clienții sau potențialii clienți iau deciziile.

Deși marketingul extern și metodele tradiționale de publicitate vor avea întotdeauna impact, potențialul de direcționare și de relaționare al metodelor moderne – cum ar fi de exemplu influencer marketing, oferă randamente mai mari și relații din ce în ce mai relevante cu clienții.

În era social media, informația călătorește cu viteza luminii,  iar factorii de influență nu mai sunt doar cei tradiționali.

Cum se definește ceea ce diferențiază marketingul de influență,  atât de specific,  față de alte tactici de marketing?

Cu siguranță, valoarea influenței asupra clienților nu este un concept nou în marketing. Însă, atât la noi cât și în lume, este un concept care a evoluat empiric și  se simte nevoia trasării unor valori, bune practici, coduri etice. Este nevoie de o conștientizare a rolului fiecărui actor: influencer, brand sau follower.

Dar, pe măsură ce conversațiile online ale clienților continuă să evolueze, influencerii joacă un rol major în crearea unui dialog relevant cu clienții și pentru consolidarea încrederii în mărci și comercianți deopotrivă. Influencerii au un public din ce în ce mai numeros si mai coagulat care, de multe ori, depășește cifra milioanelor.

Tocmai din acest motiv aceștia au o responsabilitate imensă și trebuie să fie și ei atenți la codurile de conduită  în publicitate.

Oana Cociașu, (Președinta RAC) a subliniat faptul că ” Problemele sunt date de inexistența unor standarde. Ei trebuie să se ralieze la articolele din codul nostru care sunt relevante marketingului prin influenceri și astfel încât la locul lor de munc când vin în legătură cu acești influenceri să se știe ce au de făcut, ce trebuie să le ceară ți la rândul lor să-i educe pe influenceri pentru a realiza o comunicare etică, onestă și transparentă”

De fapt, un studiu recent al Nielsen a constatat că 92% dintre consumatori au încredere în recomandările word-of-mouth peste toate celelalte forme de publicitate.  Astfel, cu un mesaj și un public relevant, cu cei mai potriviți factori de influență și utilizând cele mai bune practici de implicare socială, marketingul de acest gen poate aduce beneficii masive. Tocmai de aceea trebuie urmate anumite conduite etice.

Simona Fîrtat (Corporate Communication and Public Affairs Manager, L’Oreal Romania) afirma că ” Problema cu care poate ne confruntăm în momentul de față o reprezintă lipsa de reglementare și de transparență. Asumarea este extrem de limitată, sunt foarte puțini influenceri care în momentul în care scriu despre ceva, comunică transparent faptul că sunt plătiți să o facă, sau că au primit produsul gratuit și atunci credem că este necesar ca și noi și partenerii noștri influenceri sp fim transparenți cu publicul nostru”.

La evenimentul PRIA & RAC ’’Influencer Marketing and Ethics in Advertising” au participat directori de marketing și  directori de PR din cadrul companiilor din toate sectoarele de business, brand manageri, manageri de produs, influencers, antreprenori, asociații, avocați, case de muzică, impresari, persoane publice, Camere de Comerț, reprezentanți ai ambasadelor și ai mass media.

Este România pregătită pentru dezvoltarea acestui fenomen al marketingului prin influencers?

Sunt gata influencerii să afle mai multe despre cum pot folosi etica în publicitate?

Stephane Martin, ( Președinte EASA/ ARPP Franta) a explicat care sunt regulile de bază în ceea ce privește etica în publicitate ” Prima regulă ar fi că influencerii trebuie să indice imediat faptul că colaborarea lor este o postare comercială. Utilizatorii de internet nu trebuie să ghicească singuri daca produsul promovat în online de către influenceri este o publicitate sau nu.”

Răspunsul la toate aceste întrebări și multe altele, l-am aflat în cadrul Conferintei PRIA & RAC  ’’Influencers Marketing and Ethics in Advertising’’, în 2 noiembrie 2018, la Hotel Intercontinental, sala Fortuna, etaj 21, reținând cel mai important aspect al discuției că respectarea codului de bune practici este indispensabilă unei piețe de publicitate de calitate.

Lectori care au participat au fost :  Oana Cociașu, Presedinte RAC; Stephane Martin, Președinte EASA/ ARPP Franta; Peter Szekeres, Neticle  CEO, Ungaria; Florin Grozea – CEO, Hit Yourself Consulting; Andrei Rosu, Influencer, Alex Ciuca – Influencer;  Alex Damian – Influencer, Simona Fîrtat – Corporate Communication and Public Affairs Manager, L’Oreal Romania; Ionut Oprea – Vicepreședinte, IAB Romania, iar moderator va fi  Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Lasă un răspuns