Extinderea pistei, vitală pentru Aeroportul Internaţional Cluj.

“Aeroportul din Cluj s-a dezvoltat foarte frumos în ultimii 10 ani şi reprezintă un foarte bun exemplu care arată modul în care un aeroport regional poate să se afle pe harta aeronauticii şi arată modul în care aeronautica poate crea afaceri, oportunităţi profesionale. Este un exemplu atât pentru activitatea noastră cât şi pentru Europa în general şi este o activitate pe care aeroportul din Cluj a dezvoltat-o pe cont propriu. Cluj-Napoca reprezintă unul dintre aeroporturile cele mai importante din punct de vedere al activităţii noastre operaţionale şi deţine un rol strategic în reţeau noastră şi va continua să deţină un astfel de rol şi pe viitor”, a spus Varadi.

„Chiar zilele trecute am primit o adresă de la Ministerul Mediului prin care ne informează că nu mai pot continua lucrările la devierea Someşului pentru că nu sunt bani în buget şi pentru că au făcut un studiu de fezabilitate care trebuie modificat pentru că e greşit şi că poate anul acesta vor lucra la modificarea studiului de fezabilitate la prelungirea cursului Someșului. Este vorba de lucrarea de deviere a Someşului, pentru ca apoi noi să putem să prelungim pista aeroportului Cluj. ”

Aeroportul Internaţional Cluj a rămas şi cu bugetul tăiat. Consiliul Județean a decis reducerea bugetului la aeroport cu aproape 500.000 de lei. Directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, spune că o reducere exagerată a cheltuielilor va pune în pericol strategia de siguranţă şi securitate.

Potrivit proiectului de venituri şi buget la Aeroportul Internaţional Cluj, veniturile totale estimate a fi realizate în anul 2018 sunt în sumă de 102,5 milioane lei, profitul brut estimat pentru anul 2018 fiind de 18,4 milioane lei.

Ciceo declara recent că cel mai important obiectiv este extinderea pistei.

“Avem un plan de dezvoltare a infrastructurii în trei etape. Cel mai important obiectiv este extinderea pistei. Fără extindere nu vom putea atinge ţinta de 7 milioane de pasageri în 2030. Considerăm că în 2030 vom ajunge la 7 milioane de pasageri. Din discuţiile avute cu Wizz Air, compania îşi schimbă flota. Wizz Air va avea aeronave Airbus A321 care în acest moment nu pot ateriza pe aeroportul nostru decât cu restricţii la numărul de pasageri. Un inconvenient foarte mare. Există solicitări de capacitate mai mare şi din partea altor companii aeriene. Şi, de asemenea, suntem convinşi că există potenţial pentru zboruri intercontinentale şi odată cu prelungirea piste la 3.400 de metri vom inaugura şi zboruri intercontinentale. În primul rând trebuie să aşteptăm să se finalizeze devierea Someşului”, a precizat Ciceo.

La nivelul anului 2017, Aeroportul Internaţional Cluj a înregistrat un trafic total de 2,69 milioane pasageri, în creştere cu 43% faţă de anul 2016 când s-au înregistrat 1,88 milioane pasageri.

Consiliul Judeţean Cluj a finalizat lucrările de construire a noii piste de decolare-aterizare de 2100 metri în octombrie 2013. Investiţia, care s-a ridicat la peste 166 milioane de lei, fost realizată din fondurile Consiliului Judeţean Cluj.

Pista va avea în final 3.500 de metri, iar costul ar urma să se ridice la 78 de milioane de euro.

Lasă un răspuns