Agenția Națională a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale ANMDM, și-a actualizat site-ul, fiind mult mai prietenos, și mai cuprinzător, cu detalii importante pentru utilizatori

Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale, ANMDM, și-a  actualizat site-ul, fiind mult mai prietenos, și mai cuprinzător, cu detalii importante și mult mai cuprinzătoare pentru utilizatori.

Ministerului Sănătății, înființată prin OUG nr.72 din 30 iunie 2010 privind reorganizarea unor instituții din domeniul sanitar, precum și pentru modificarea unor acte normative din domeniul sănătății, ca urmare a comasării prin fuziune a Agenției Naționale a Medicamentului și a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale. Organizarea si functionarea ANMDM au fost aprobate prin HG nr.734 din 21 iulie 2010.

PRIAevents a acordat mereu o importanță deosebită organizării evenimentelor dedicate sistemului de sănătate în România, și a organizat doua ediții pe tema publicității și dispozitivelor medicale, PRIA Drugs and Medicine Advertising în 4 februarie 2016, și PRIA Drugs and Medicine Publicity, în data de 15 februarie 2017, la București.

Conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity a reprezentat un important eveniment dedicat sistemului de sănătate şi a reunit reprezentanți ai autorităților, ai companiilor care produc sau distribuie medicamente și dispozitive medicale, ai lanțurilor farmaceutice, medici, pacienți și reprezentanți mass-media, constituind un prilej excelent de a dezbate cu toți actorii implicați aspecte importante despre legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, OTC și suplimente alimentare.

Invitat ca lector în cadrul conferinței PRIA Drugs and Medicine Publicity, Președintele ANMDM, Dl. Dr. Nicolae FOTIN, a declarat că: “Este în lucru reglementarea dispozitivelor medicale, urmând exemplul de la reglementarea medicamentelor“, dar și că “Publicitatea la medicamente cu prescripție medicală este interzisă în țara noastră, în schimb, comunicarea pentru aceste medicamente este permisă“, în idea că acele companii care lansează medicamente, pot anunța ca există moleculele respective pe piața, dar fără să publice întreg prospectul.

De asemenea, Dl. Dr. FOTIN a mai menționat că: “Legat de vânzarea de medicamente pe internet, ea este interzisă în România.“, dar și că “de vreo 2 ani se desfășoară o campanie de conștientizare prin niște lanțuri de farmacii, în care am creat cu ajutor din afară un spot TV care să atragă atenția oamenilor care se expun când comandă de pe internet diverse medicamente. Poate ar trebui upgradată la o difuzare pe un post TV cu acoperire națională“.

Tot în cadrul aceleași conferințe, Dna. Conf. Dr. Diana Păun – Consilier de Stat Departamentul Sănătate Publică Administrația Prezidențială, a declarat: „Aș vrea sa aduc în discuție luna decembrie a anului 2015, când a fost trimisa spre promulgare legea pentru modificare a articolului 17 pe legea 148 / 2000, privind publicitatea, precum și legea audiovizualului nr. 504/2002. Cu această ocazie trebuie să vă mărturisesc ca am primit numeroase sesizări din partea mai multor instituții și organizații, care rezumat, subliniază afectarea puternică a pieței farmaceutice și de publicitate, și cel mai important, a consumatorilor, prin restrângerea capacităților de informare.

O propunere legislativă, de asemenea amploare necesita un studio exhaustivă în prealabil, care să analizeze datele, amploarea publicității ascunse la medicamente, studierea proprietăților terapeutice a medicamentelor la care se face reclamă prin canale media. Complicațiile grave la care s-a ajuns prin utilizarea necorespunzătoare a medicamentelor ca urmare a expunerii lor în cadrul reclamelor radio și TV. Verificarea legăturilor între publicitate, auto-medicație și efecte secundare, bineînțeles costuri asociate șamd”.

“Ce as vrea să reiterez aici este faptul că avem nevoie de un cadru legislativ bine pus la punct, și de o comunicare adecvată. Avem nevoie de control avizat al produselor de către instituțiile abilitate. Pentru ca în final individul să aibă încredere că face o alegere sigură pentru propria sa sănătate. Medicul și farmacistul sunt două verigi deosebit de importante pentru ca ei sunt cei care pot recomanda sau nu folosirea acestor produse, iar cetățeanul trebuie să fie informat asupra faptului că are nevoie de sfatul specialistului înainte de a lua decizia utilizării unui produs din această gamă, indiferent că este vorba de suplimente alimentare sau dispozitive medicale pentru îngrijire personală. Dreptul la sănătate este drept fundamental garantat de constituție, iar statul are obligația de a oferi acces la servicii de sănătate tuturor cetățenilor”, a mai spus Dna. Conf. Dr. Păun.

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity, lectori prezenți au fost: Conf. Dr. Diana Păun – Consilier de Stat Departamentul Sănătate Publică Administrația Prezidențială, Dr. Nicolae FOTIN, Președinte ANMDM, Laszlo ATTILA, Președinte al Comisiei pentru Sănătate din Senatul României, Lorand DUROS – Vicepreședinte, Comisia pentru Cultură, Senatul României; Dr. Oana COCIAȘU – Președinte, RAC; Diana MEREU – Director Executiv, RASCI; Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP, Secretar General, PRISA și Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC.

Prin intermediul acestei conferințe s-a creat prilejul cel mai bun pentru stabilirea unui dialog constructiv între autorități și companii, pacienți și mass-media. Publicitatea la medicamente este un subiect extrem de important și de actualitate, care ne interesează pe noi toți.

Publicitatea medicamentelor în secolul XXI este guvernată de directive, legi, regulamente, ghiduri şi coduri de etică diferite în fiecare țară, dar guvernate de aceleași principii. Publicitatea medicamentelor include publicitatea destinată publicului larg, profesioniștilor din domeniul sănătății, vizitele reprezentanților medicali la prescriptori, furnizarea de mostre, sponsorizarea de întâlniri promoționale pentru profesioniștii din domeniu etc., precum și orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente.

Sănătatea a fost şi va rămâne una dintre preocupările principale ale omenirii. Tocmai de aceea, PRIAevents îşi concentrează atenția asupra organizării evenimentelor, în care o arie largă de subiecte de interes, atât pentru medici, cât şi pentru pacienți, și pentru industria de sănătate în general, sunt obiectiv şi detaliat prezentate.

Conferinţele PRIAevents aduc în atenție cele mai importante și mai actuale teme de dezbatere din fiecare domeniu și beneficiază de o prezență mare a participanților și a mass- mediei. Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor dedicate sistemului medical.

Lasă un răspuns